نماد

ویژگی های یک لوگو حرفه ای

معرفی لوگو

لوگو یک علامت گرافیکی، نشان، نماد یا به اصطلاح نشان واره است که برای نمایش و شناساندن یک شرکت، سازمان، محصول یا برند استفاده می شود. این المان تصویری ممکن است به شکل یک طرح انتزاعی یا مجازی باشد یا می تواند به صورت یک طرح همراه با نام برند نمایش داده شود. آرم ها به بخشی جدایی ناپذیر از شناسه های تجاری شرکت های امروزی تبدیل شده اند. امروزه این المان گرافیکی، به طور گسترده و فورا شناخته می شوند و به عنوان یک دارایی نامشهود ارزشمند برای یک شرکت هستند که در بیشتر شرایط، برای محافظت از مالکیت معنوی، آن مارک تجاری می شود.

تصویر شماره یک

طراحی لوگو
در رابطه با طراحی این نماد ها باید گفت، به طور کلی ساختار و طراحی این عناصر مهم گرافیکی به صورت های مختلفی انجام می شوند که عبارتند از:

آرم نوشتاری (تایپوگرافی): این نوع از طراحی تنها شامل نام برند، نام اختصاری شرکت یا حروف اختصاری از آن می باشد. گاهی ممکن است حروف اختصاری با اعداد نیز همراه باشند.
آرم های شمایلی (آیکون): این نوع از آرم ها شامل تصاویری هستند که می تواند تصویری از یک شی یا یک المان طبیعی در دنیای واقعی باشد. این نوع آرم ها فقط به صورت یک تصویر طراحی می شوند.
لوگو حرف نماد: نوعی دیگر از آرم ها هستند که می توان آن را به نوعی زیر دسته لوگو تایپوگرافی دانست. این آرم ها تنها شامل یک یا کمتر از حرف به صورت ترکیبی هستند که با یک نمای گرافیکی ایجاد شده اند.
آرم های تلفیقی: طراحی ای نوع از آرم ها شامل ترکیبی از دو نوع آرم بالا است که هم یک تصویر منحصر بفرد را داشته و هم کلمه ای برای مشخص و معرفی کردن برند در اطراف تصویر به کار می رود.
به طور کلی طراحی لوگو یکی از مهارت های حرفه ای در زمینه طراحی و گرافیک است که ویژگی های لوگو باید بیانگر خصوصیات آن شرکت بوده و در ذهن کاربران ماندگان باشد.

https://armonamad.blogsky.com/

+ نوشته شده در دوشنبه 26 آبان 1399ساعت 15:01 توسط ن.ک | | تعداد بازدید : 2

طراحی لوگو حرفه ای چگونه است؟

اهمیت لوگو

لوگو یک جلوه بصری بسیار پرکاربرد در دنیای امروز است که در اغلب شرکت ها و موسسات از آن استفاده می شود. امروزه می توان به طور قطع به یقین گفت، هر برندی که قصد دارد تا در میان افراد مختلف یک جامعه شناخته شود، سعی می کند تا در بخش تبلیغات کسب و کار خود هزینه کند که یکی از مهمترین این ها، طراحی لوگو است.

در مورد اهمیت لوگو باید گفت لوگو می تواند سبب جذب افراد به سمت شما شود. این طرح های کوچک می توانند اولین تاثیرگذاری از جانب برند یا شرکت شما بر مشتریان هدف تان بگذارند. همچنین طراحی لوگو جذاب علاوه بر اینکه می تواند مخاطبان را جذب کند، می تواند معرف فعالیت، ویژگی ها و اهداف شما برای مخاطب نیز باشد.

تصویر شماره یک

طراحی لوگو حرفه ای
طراحی لوگو به بیان ساده عبارت است از ایجاد یک جلوه بصری که ویژگی های یک عنصر گرافیکی به نام لوگو یا آرم یا نماد یا نشان واره را داشته باشد. طراحی لوگو یکی از مهم ترین قسمت های تبلیغاتی و یا بهتر است بگوییم یکی از مهم ترین بخش های هویتی برای یک کسب و کار یا شرکت است.

از آنجایی که امروزه انواع مختلفی از لوگو ها وجود دارند، به عنوان مثال لوگو تصویری، لوگو نوشتاری و لوگو ترکیبی که هر کدام می توانند به زیر دسته های خاص خود تقسیم بندی شوند، می توان گفت طراحی لوگو حرفه ای مبحث بسیار مهم و تخصصی است که باید توسط طراحان و متخصصان حوزه گرافیک انجام شود.

http://armonamad.loxblog.com/

+ نوشته شده در دوشنبه 26 آبان 1399ساعت 15:01 توسط ن.ک | | تعداد بازدید : 2

قیمت طراحی لوگو در انواع مختلف

امروزه طراحی لوگو و یا داشتن یک نشان تجاری منحصر به فرد، به منظور راه اندازی و آغاز یک کسب و کار نوین، شرکت های کارآفرین و حتی کارخانجات تولید کننده، ضرورتی غیر قابل اغماض به شمار می آید...

برای سفارش طراحی لوگو می توانید به سایت آرمکده مراجعه کنید.
امروزه طراحی لوگو و یا داشتن یک نشان تجاری منحصر به فرد، به منظور راه اندازی و آغاز یک کسب و کار نوین، شرکت های کارآفرین و حتی کارخانجات تولید کننده، ضرورتی غیر قابل اغماض به شمار می آید. لوگو و یا اصطلاحاً آرم، معرف کسب و کار کمپانی، کارخانه، موسسه و یا هر واحد تاسیس شده است. آگاهی از قیمت طراحی لوگو، یکی از سوالات رایج در خصوص طراحی و ساخت این نشان تجاری بوده بعد بسته به فاکتورهای فراوانی، در بازه های متفاوتی قرار خواهد گرفت.

لوگو و یا نشان تجاری چیست؟

لوگو مهمترین جزء بستری نمایشگر هویت یک کمپانی، سازمان، کارخانه، موسسه و یا هر واحد عملکردی با فعالیت های متفاوت است که به شکل حروف، اشکال، متن کوتاه، و یا ترکیبی از تمامی موارد مذکور، با استفاده از خلاقیت و هنر طراح در هم آمیخته شده و به عنوان یکی از مهمترین پارامترهای تاثیر گذار در کسب موفقیت های کاری، به نام واحد مورد نظر ثبت خواهد شد.

یکی از پیشنهاد های مهم در خصوص موفقیت های بازاریابی به دنبال طراحی لوگو و یا نشان تجاری، اهمیت به کیفیت و مشورت با طراحان حرفه ای و کار آزموده در این زمینه است. انتخاب طراحان آماتور، بی تجربه با استفاده از طرح‌های ساده به منظور کاهش هزینه های طراحی لوگو، اثرات نامطلوبی در موفقیت های بازاریابی و توسعه کسب و کارهای مورد نظر در آغاز فعالیت های تازه تاسیس داشته و یکی از اشتباهات رایج در خصوص طراحی لوگو به شمار می‌آید.

‌ نرم افزار های طراحی لوگو

تا چندین سال پیش، طراحی لوگو و یا نشان تجاری با استفاده از طراحی های دستی و نرم‌افزارهای مبتدی در این زمینه انجام می گرفت؛ اما خوشبختانه امروزه با توجه به گسترش و توسعه علوم نرم‌افزاری و ابزارهای طراحی و گرافیکی، طراحی لوگو رنگ و لعابی دیگر به خود گرفته و از تنوع بسیار زیادی برخوردار می باشد. امروزه طراحی انواع مختلف لوگو درس سطح مبتدی، نیمه حرفه‌ای و تمام حرفه‌ای با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف انجام خواهد شد.

روش های مختلف طراحی انواع لوگو

طراحی و ساخت لوگو توسط افراد مبتدی

یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین روش های طراحی لوگو، واگذار کردن پروژه به افراد مبتدی(فاقد دانش گرافیکی)، با استفاده از نرم افزار های ساده و آماتور است.

طراحی و ساخت لوگو توسط افراد نیمه حرفه‌ای

این سبک از طراحی و ساخت لوگو توسط افراد نسبتاً حرفه ای( با دانش پایه از علوم گرافیکی و سابقه کاری کوتاه)، با استفاده از نرم‌افزارهای پیشرفته تر و صرف هزینه‌های بیشتر انجام خواهد شد.

طراحی و ساخت لوگو توسط افراد فوق حرفه‌ای

یکی دیگر از روش های پرطرفدار طراحی و ساخت لوگو، پروژه به افراد فوق حرفه ای( دارای دانش بسیار قوی و سابقه کاری چندین ساله) استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی و حرفه‌ای است. این نوع از طراحی لوگو احتیاج به پرداخت هزینه های بسیار زیادی داشته و از ضمانت های بازگشت سرمایه برای موسسین کسب و کارهای تازه بنیاد به شمار می آید.

طراحی لوگو در موفقیت های کسب و کار

لوگو به عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتور های معرف کسب و کار و فعالیت تجاری، هنری، صنعتی و فرهنگی، بخش بسیار مهمی از استراتژی بازاریابی و موفقیت‌های آتی در گسترش و رونق کسب و کارهای نوبنیاد و تازه تاسیس به شمار می‌آید. طراحی و ساخت لوگو به دلیل ثبت جهانی آن به عنوان یک برند، اهمیت بسیار زیادی داشته و از مهم ترین و اصلی ترین اهداف بازاریابی، معرفی و کسب انحصار فعالیت در کسب و کارهای کوچک و بسیار بزرگ در سطح بین المللی به شمار می آید.

اصول مهم طراحی و ساخت لوگو

با توجه به بسیاری از اصول و قوانین وضع شده در خصوص استفاده از یک نشان تجاری معتبر و قدرتمند اهمیت بسیار زیادی داشته و مستلزم رعایت بایدها و نبایدهای فراوانی در این خصوص است.

لوگو و یا نشان تجاری طراحی شده باید منحصر به فرد و یا بدون تکرار طراحی شود.

لوگوی طراحی شده باید دربرگیرنده اطلاعات کلی در خصوص فعالیت شرکت و یا سازمان مورد نظر باشد.

در طراحی لوگو توصیه می شود به اصول گرافیکی و استفاده از رنگ ها، نماد ها، تایپوگرافی و بسیاری از موارد توجه شود.

سایت های ارائه دهنده نرم افزار های لوگو ساز

امروزه یکی از راه های بسیار آسان و پرطرفدار به منظور دریافت نرم افزار های جهانی و مورد استفاده در خصوص طراحی و ساخت لوگو، توسط سایت های رایگان است. در این روش امکان دریافت انواع مختلفی از نرم افزار های لوگو ساز در اختیار کاربر وجود داشته و از جمله راه های کم هزینه به منظور طراحی لوگو و یا نشان تجاری به شمار می آید.

منبع :

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/06/23/2347791/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D9%88%DA%AF%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%85%D8%AE%D8%AA%D9%84%D9%81

+ نوشته شده در دوشنبه 26 آبان 1399ساعت 15:00 توسط ن.ک | | تعداد بازدید : 1

ساخت لوگو

آیا تاکنون برند بزرگی بدون آرم دیده اید؟ نه؟ به این دلیل که هیچ موردی وجود ندارد یک آرم تأثیر عمده ای در درک مشتریان از برند شما دارد. بنابراین به طور طبیعی ، شما می خواهید لوگوی شما برجسته باشد. اما چگونه می توانید به آنجا برسید؟ غصه نخور! این راهنمای مفید همه چیزهایی را که باید برای ساخت لوگو مناسب برای شما و تجارت خود بدانید به شما آموزش می دهد. از تعریف هویت نام تجاری خود و درک آنچه یک لوگوی عالی ایجاد می کند ، تا انتخاب های مناسب طراحی و پیمایش روند طراحی ، برای یادگیری نحوه طراحی یک آرم ، ادامه مطلب را بخوانید. در اینجا مهمترین مراحل طراحی آرم وجود دارد: ممکن است از خود بپرسید: چگونه می توانم آرم خودم را طراحی کنم؟ این مراحلی است که باید دنبال کنید: دلیل نیاز به آرم را بفهمید هویت برند خود را مشخص کنید برای طراحی خود الهام بگیرید مسابقه را بررسی کنید سبک طراحی خود را انتخاب کنید نوع مناسب آرم را پیدا کنید به رنگ توجه کنید تایپوگرافی مناسب را انتخاب کنید با طراح خود ارتباط برقرار کنید گزینه های آرم خود را ارزیابی کنید چه کاری نباید هنگام طراحی آرم انجام دهید طرح آرم خود را در برند خود ادغام کنید

منبع :

https://logodesign.farsiblog.com/

+ نوشته شده در دوشنبه 26 آبان 1399ساعت 14:59 توسط ن.ک | | تعداد بازدید : 1

× بستن تبلیغات