نماد

ویژگی های یک لوگو حرفه ای

معرفی لوگو

لوگو یک علامت گرافیکی، نشان، نماد یا به اصطلاح نشان واره است که برای نمایش و شناساندن یک شرکت، سازمان، محصول یا برند استفاده می شود. این المان تصویری ممکن است به شکل یک طرح انتزاعی یا مجازی باشد یا می تواند به صورت یک طرح همراه با نام برند نمایش داده شود. آرم ها به بخشی جدایی ناپذیر از شناسه های تجاری شرکت های امروزی تبدیل شده اند. امروزه این المان گرافیکی، به طور گسترده و فورا شناخته می شوند و به عنوان یک دارایی نامشهود ارزشمند برای یک شرکت هستند که در بیشتر شرایط، برای محافظت از مالکیت معنوی، آن مارک تجاری می شود.

تصویر شماره یک

طراحی لوگو
در رابطه با طراحی این نماد ها باید گفت، به طور کلی ساختار و طراحی این عناصر مهم گرافیکی به صورت های مختلفی انجام می شوند که عبارتند از:

آرم نوشتاری (تایپوگرافی): این نوع از طراحی تنها شامل نام برند، نام اختصاری شرکت یا حروف اختصاری از آن می باشد. گاهی ممکن است حروف اختصاری با اعداد نیز همراه باشند.
آرم های شمایلی (آیکون): این نوع از آرم ها شامل تصاویری هستند که می تواند تصویری از یک شی یا یک المان طبیعی در دنیای واقعی باشد. این نوع آرم ها فقط به صورت یک تصویر طراحی می شوند.
لوگو حرف نماد: نوعی دیگر از آرم ها هستند که می توان آن را به نوعی زیر دسته لوگو تایپوگرافی دانست. این آرم ها تنها شامل یک یا کمتر از حرف به صورت ترکیبی هستند که با یک نمای گرافیکی ایجاد شده اند.
آرم های تلفیقی: طراحی ای نوع از آرم ها شامل ترکیبی از دو نوع آرم بالا است که هم یک تصویر منحصر بفرد را داشته و هم کلمه ای برای مشخص و معرفی کردن برند در اطراف تصویر به کار می رود.
به طور کلی طراحی لوگو یکی از مهارت های حرفه ای در زمینه طراحی و گرافیک است که ویژگی های لوگو باید بیانگر خصوصیات آن شرکت بوده و در ذهن کاربران ماندگان باشد.

https://armonamad.blogsky.com/

+ نوشته شده در دوشنبه 26 آبان 1399ساعت 15:01 توسط ن.ک | | تعداد بازدید : 3

× بستن تبلیغات